
Facebook-tävling, ett verktyg för marknadsföring
Allt fler företag har idag en Facebook-sida, men hur lyckas man skapa Facebook-likes? Allt fler har kommit underfund med att det som krävs är interaktion från Facebook-användarna. Interaktion skapar en så kallad ”buzz” som i sin tur genererar trafik och i dom flesta fallen en ”like” på företagets Facebook-sida. Läs mer om hur vi på Social Solutions lyckades få 76 000 likes på fyra veckor. (For english, read at bottom)
76 000 likes på Facebook
Att bara dra igång en tävling på Facebook är som att ha en snygg bil utan körkort. Vi vet hur man bygger en tävling, vi vet hur man attraherar tävlande och vi vet hur man får tävlingen att bli viral. Att lyckas öka en sidas antal användare med 2000% på fyraveckor är helt unikt!
Några små snabba tips:
- Priset i en tävling ska ha en direkt attraktionskraft för stora massan
- Förbered ambassadörer innan tävlingen drar igång som ska vara med och ”kriga”.
- Använda traditionella reklamkanaler så som Facebook-ads för att driva trafik.
Behöver ditt företag synas på Facebook, kontakta oss här så hjälper vi er komma igång: Kontakt
The results from our competition
First off, we want to thank all of you who where active in our competition and made it so magical!
We managed to attract 33 000 likes in four weeks. The competitors competed for an iPad 2, and the winner of our competition is: Deepak Kumar
All of us at Social Solutions want to congratulate you, and thank you for your hard work!
If you have any questions, feel free to contact us at our Facebook-page