Trygg-Hansa avslutar lyckad välgörenhetskampanj med Social Solutions

Trygg-Hansa avslutar lyckad välgörenhetskampanj med Social Solutions


Social Solutions har precis avslutat en kampanj tillsammans med Trygg-Hansa. Kampanjen hade för avsikt att generera donationer på sammanlagt 100 000 kr till den välgörenhetsorganisation som användarna väljer.

Resultatet av kampanjen med Trygg-Hansa

Resultatet för kampanjen blev långt större än vad vi någonsin kunnat tänka oss. Kampanjen låg uppe i lite drygt fyra veckor och resulterade i lite mer än 8 500 nya personer som gillar Trygg-Hansa på Facebook.

  • 85 568 personer har engagerat sig med innehållet associerat med kampanjen.
  • 6 180 444 unika visningar. Vilket innebär att vi med största sannolikhet träffade större delen av Facebook-Sverige.
  • 22 740 721 visningar totalt. Så varje unik användare som såg kampanjen blev i snitt exponerad 3,6 gånger.

Utlåtande från Trygg-Hansa och vinnaren Barncancerfonden

- Eftersom vi på Trygg-Hansa försäkrar vartannat barn i Sverige känns det extra roligt att årets juldonation går till en organisation som är fokuserad på barn, säger Johan Eriksson på Trygg-Hansa (till vänster nedan).

- Vi är mycket stolta och tacksamma över gensvaret på Trygg-Hansas julkampanj, där så många visat sitt engagemang för just Barncancerfondens arbete. Pengarna kommer att användas till forskningssatsningar, stöd till drabbade barn och familjer och till informationsspridning och opinionsbildning, säger Johan Björkman på Barncancerfonden (till höger nedan).


 
Vi på Social Solutions ser med glädje fram emot nästa utmaning och kan glädjas åt att vi än så länge varit en del av dom 100 000 kr som donerats nu inför Julen.

God jul och gott nytt år önskar vi alla här på Social Solutions!